.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اندر حکایت محرومیت سوادکوه

شمال نیوز: شهرستان سوادكوه سرزميني چهار فصل با با مساحت 2441و ويژ‌گي‌هاي منحصر به فردکه از لحاظ گردشگري و مذهبي به واسطه‌ي وجود بقعه‌هاي متبرك وگونه های جانوری نظیر كل، بز و قوچ و مارهاي سمي و خطرناك شوكا ، گوزن، خرس، پلنگ، گراز و گرگ وپرندگاني نظير كبك ، كبك دري، قرقاول (عروس جنگل) در كوهها و جنگل هاي اين بخش گوي سبقت را از ديگر نقاط شمالي كشور ربوده است امروزه بی شک از محروم ترین مناطق کشور محسوب می شود.در این شهرستان سال‌هاست كه فعالان بخش صنعت و معدن مشكلات مالي و كمبود منابع نقدي به عنوان مشكل اصلي كسب و كار خود رنج می برند و محرومیتشان مشهود است وبه همین سبب نه تنها کارخانه ایی وصنعتی جدید پایه گذاری نشده بلکه معدود کارخانه ها وصنعت هایی فعال نیز دچار قصران شده وناگزیرا مجبور به تعدیل نیرو گشته اند.سفرهای خالی و تحمیل فقر هدیه ایی نو است که این تعدیل نیرو در دامان مردمان این شهر نهاده است.

علاوه بر مشکلات صنعت شهرستان سوادکوه ؛مشکل اساسی دیگرراه های ارتباطی این شهرستان با شهرها واستان های مجاور میباشد که همواره در سفرها به این مناطق گریبان گردشگران را گرفته است که متاسفانه امروزه جاده های سانحه سازکه گاه جان چندین انسان را میگیرد ومسبب شده به قتلگاه مشهور شوند باعث شده تا گردشگران از سفر به مازندران دلسرد شوند که این به لحاظ اقتصادی باعث بر هم زدن معادلات اقتصادی مازندران می شود.

علاوه بر موارد مذکور وجود مناظر زیبا در مناطق کوهستانی از قبیل دریاچه شورمست، منطقه جنگلی لفور ، منطقه جنگلی کسلیان و ... که به دلیل عدم اعتبار لازم و حمایت مسئولین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان به نتیجه ای مناسب جذب توریست نرسیده است نیز از موانع توسعه پایدار سوادکوه می باشند.

مردمان شهرستان سوادکوه که با تقدیم شهدای والا مقام چه در جنگ تحمیلی وچه در حملات تروریستی مقاومت وایستادگی را سر لوحه کار خود قرارداده اند و پهلوانان وقهرمانانی را در سطح ملی تقدیم انقلاب کرده اند همواره به پای بیعت خود به معمار انقلاب ورهبر معظم ایستاده اند امروزبا توجه بهظرفیت های شهرستانشان چشم یاری به طرح ها ی عمرانی دوخته ومنتظر حرکت وانقلابی عظیم در راستای حل مشکلاتشان اعم از کار خانجات وصنعت وراه های ارتباطی هستند.

چیزی که مسلم شده است شهرستان سوادکوه با این سیل عظیم گردشگر وزمین ها وذخایر مرغوب و سابقه درخشان در حالی که اکثر شهرستان های در زمره محرومیت نه تنها موانع توسعه خود را از از پیش رو برداشته بلکه اقداماتی را در زمینه تاسیس کارخانه وصنعت جدید کرده اندهنوز راه ترقی و پیشرفت را طی نکرده و روز به روز در باتلاق محرومیت و شعار های انتخاباتی بیش از پیش فرو می رود. هرچند بخشی از مشکلات مذکور با جلسات وطرح ها حل گشته اند اما امید است این یادآوری های وارده مسئولان را به فکر وا دارد تاجهت هرچه بهتر وسریع تر رفع شدن مشکلات مردم شهرستان سوادکوه اقدامات لازم را انجام نموده تا هم از کوچ خانوارها به شهرهای مجاور پیشگیری کنندوهم مردم این دیار از فقر حاصله رهایی یابند. انشالله


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

امير 28 آذر 1391
مشكلات حاشيه اي محروميت سوادكوه ذكر شد غير از دليل اصلي كه همانا فقر فرهنگي اين مردم است كه متاسفانه هميشه با تعصب از آن عبور شده و هيچوقت اقدامي براي فقر زدايي فرهنگي در اين منطقه نشده است.و مطوئنا با اين روش تا ابد اين مسئله مرتفع نخواهد گرديد.
نا شناس 28 آذر 1391
اون موقع که چپ وراست سوادکوهی بوده موسوی و.... را علم میکنید ودلخوش میکنید یاد این روزها هم باشید که اونا کجا هستند گرزین و نوری وموسوی و... حلقه دوستان هادی حسینی کجا هستند تا قدمی برای رفع محرومیت سوادکوه بردارند نه اینکه با علی پور سر تغییر مدیران ادارات، دعوا کنند بذارید علی پور کارشو بکند لطفا

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.22 seconds.